Te afli aici: Acasa » Fapt Divers » Top 10 – cele mai vandute masini din Romania in 2010

Top 10 – cele mai vandute masini din Romania in 2010

Romanii care si-au cumparat o masina in acest an au ales in primul rand automobilele Dacia – Logan, Sandero si Duster, urmate de Skoda, cu modelele Octavia si Fabia si Renault cu Symbol, Clio si Megane, releva o statistica a Politiei Romane. Potrivit specialistilor, selectia a fost influentata in mare masura de ofertele prin Programul Rabla. Situatia inmatricularilor de masini dupa primele 10 luni arata ca cele mai bine vandute modele pe piata interna au fost cele ale Dacia, cu 23.292 unitati inmatriculate in primele 10 luni, urmate de Skoda, cu 6187 automobile, Volkswagen (5962), Renault (5899), Opel (4791), Ford (3855), Chevrolet (3665), Toyota (1835), Hundai (1771) si Fiat (1769). In total, in primele 10 luni s-au inmatriculat 70.629 automobile, in scadere cu 26,59% fata de perioada ianuarie-octombrie 2009. In luna octombrie s-au inmatriculat 8.281 de masini noi, fata de 7.572 in luna similara a anului trecut. Expertii in piata auto afirma ca topul realizat de DRPCIV reprezinta adevarata oglinda a pietei auto romanesti, in conditiile in care statisticile Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile iau in calcul si masinile care apar vandute in Romania, dar care de fapt au fost exportate de dealeri pe alte piete, unde cererea a fost mai mare.
In topul APIA, Dacia apare, in septembrie, cu peste 2.000 de autoturisme vandute in plus fata de numarul masinilor inmatriculate. Pe locul II se situeaza Volkswagen, urmat de Renault, Ford, si abia apoi Skoda, aflata in topul inmatricularilor pe locul II. Clasamentul APIA este completat, in ordine, de marcile Opel, Hyundai, Chevrolet, Toyota si Fiat. APIA nu a furnizat inca statistica vanzarilor pe luna octombrie.

Rabla a influentat puternic vanzarile

Potrivit specialistilor, Top 10 – cele mai cautate masini din Romania a fost influentat in acest an, mai mult ca oricand, de ofertele din Programul Rabla. Decizia autoritatilor de a oferi posibilitatea vanzarii pe piata libera a tichetelor obtinute in urma casarii masinilor mai vechi de 10 ani si utilizarea a pana la 3 vouchere la achizitia unei masini, fata de unul singur pana in acest an, au influentat puternic vanzarile. “Dupa ce, in prima parte a anului, toata lumea a asteptat aparitia in piata a cat mai multor vouchere, cu speranta scaderii pretului de achizitie, in septembrie si mai ales luna trecuta, lucrurile s-au limpezit, iar cei care au vrut sa isi cumpere o masina cu ajutorul tichetelor, au venit in show-room-uri “, a explicat Marius Carp, directorul executiv al Asociatiei Dealerilor Dacia Renault. Potrivit oficialilor APIA, aproape 70% din masinile vandute in acest an in Romania au fost realizate prin intermediul formei de ajutor oferita de stat. Principalul beneficiar al Programului Rabla a fost, la fel ca si in anii trecuti, producatorul autohton Dacia, care a vandut 23.292 de unitati in primele 10 luni. Chiar daca numarul inmatricularilor a scazut cu 24%, Loganul, Sandero si Duster continua sa domine piata auto romaneasca cu autoritate. Cel mai bine vandut model a fost Loganul in versiunea Laureate, ce ofera, la aer conditionat, geamuri electrice, airbag sofer, ABS si casetofon. Chiar daca au venit la randul lor cu oferte promotionale, ceilalti ocupanti ai podiumului, Skoda si Volkswagen, nu au reusit sa vanda impreuna decat putin peste 12.000 de unitati, la jumatate cat rezultatul Dacia. Numarul inmatricularilor Skoda a scazut cu 17%, iar la Volkswagen cu 27%. “Romanii au ales in primul rand modelele Dacia din cauza preturilor care, prin programul Rabla, au fost printre cele mai mici din piata”, spune analistul Razvan Marinescu. “Au mai contat cheltuielile de service care, din pacate, la multi importatori sunt cu adevarat prohibitive. In plus, pentru Dacia exista si o piata alternativa a pieselor de schimb care reduce dependenta de dealer. Pe de alta parte, este vorba si de fiabilitatea produsului care, cel putin in cazul Loganului, a fost confirmata de-a lungul anilor “, a explicat specialistul. Dintre marcile de volum, datele statistice arata ca cele mai ample scaderi de vanzari/inmatriculari in Romania, le-au inregistrat Hyundai, Fiat si Peugeot, de 57%, 53% respectiv 45%. La polul opus, cele mai importante cresteri le-au marcat BMW (18%) si Chevrolet (17%). Statistica arata, pe de alta parte, ca au existat romani pe care criza pare sa nu-i fi atins. Dovada ca pe segmentul masinilor de peste 100.000 de euro, 2010 a fost un an destul de bun. In primele 10 luni au fost inmatriculate 19 Ferarri, de la 16 in 2009, 40 de Infiniti, de la 21 anul trecut si 98 de Porsche, de la 83 in 2009. Statistica mai consemneaza inmatricularea a 42 de Lexus, 2 Maserati, 21 Jaguar, 1 Rolls Royce si 3 Bentley-uri.

Sursa: dailybusiness.ro

Lasati un comentariu

You must be logged in to post a comment.

© 2012 TimNews, toate drepturile rezervate.

Mergi sus