Federaţia Asociaţiilor de Locatari Timișoara informează asociațiile de proprietari/locatari din Timișoara, asupra concluziilor la care s-a ajuns în urma discuțiilor cu conducerea Colterm Timișoara.
Problema în discuție se referă la facturarea serviciilor prestate de către Colterm. Intervenția s-a făcut datorită faptului că facturile emise de la furnizor ajung cu întârziere la asociații iar aceste nu pot face la timp listele de cheltuieli, ajutoarele de încălzire și ca atare se întârzie foarte mult cu încasarea cheltuielilor și cu plata către furnizori ceea ce creează probleme atât pentru asociație care ajunge să plătească penalități pentru plata cu întârziere cât și pentru Colterm care dacă nu încasează contravaloarea serviciilor furnizate la timp nu poate face plățile la timp către furnizorii de combustibil plătind și ei la rândul lor penalități. Până la implementarea unor măsuri care să facă posibil procesarea, facturarea și distribuirea cât mai rapidă a facturilor s-a convenit următoarele:
1. Începând cu factura aferentă lunii ianuarie 2015 pe factură data de emitere a facturii (dată de la care se calculează penalizările de întârziere) va fi data de 5 a lunii următoare efectuării prestației. În lunile în care data de 5 cade într-o zi nelucrătoarea facturile vor fi emise cu data primei zile lucrătoare după data de 5.
2. Facturile se vor distribuii la asociații până la data de 10 ale lunii.
3. Colterm va informa prin site-ul său data de la care se pot ridică facturile de către cei care au solicitat în scris să li se rețină facturile pentru a fi ridicate direct de la Colterm, astfel aceste persoane nu mai trebuie să meargă de mai multe ori ca să întrebe dacă pot ridica facturile, așa cum s-a întâmplat până acum.
De asemenea au fost informați că există preocuparea Coltermului ca într-un timp rezonabil să se monteze contoare cu citire de la distanță astfel încât procesul de citire și facturarea să se facă mult mai repede.