Ernst & Young: Companiile au acces la mai multe informaţii despre consumatori ca niciodată – depinde însă cum le vor folosi

Dezvoltarea fără precedent a aplicaţiilor mobile şi terminalelor permite companiilor să strângă un volum impresionant de date despre utilizatori. În plus, progresele tehnologice care s-au făcut în domeniul procesării datelor, au îmbunătăţit capacitatea de analiza calitativă. Mai concret, în doar câţiva ani, companiile vor putea măsura orice aspect în relaţia lor cu clienţii. Ernst & Young a adus în discuţie aceste aspecte pe 20 septembrie, în cadrul conferinţei „Business forecasting in turbulent times”, organizată la Bucureşti împreună cu IBM şi ACCA, la care au participat peste 100 de directori financiari şi lideri de business.

Opiniile specialiştilor Ernst & Young:

Gelu Gherghescu, Partener Audit şi Asistenţă în afaceri, Ernst & Young România:

Incertitudinea şi complexitatea mediului economic şi de afaceri cresc importanţa abilităţii companiilor de a previziona. Aspecte pentru care, în trecut, companiile obişnuiau să facă previziuni şi estimări anual, sunt acum estimate lunar, iar cele care obişnuiau să fie estimate lunar sunt în multe cazuri urmărite zilnic.

Acurateţea unei estimări depinde în acelaşi timp de disponibilitatea şi calitatea datelor, atât interne, cât si externe, de capacitatea de procesare a acestor date, respectiv de modelele şi ipotezele utilizate. Abilitatea de a analiza cât mai multe scenarii în timp redus se poate transforma într-un avantaj competitiv. Pentru sectoare de activitate în care business-ul implică şi asumarea altor riscuri decât cel de afaceri, abilitatea de a estima cu acurateţe riscul devine critică, mai ales în condiţiile în care există o presiune pe preţuri. În plus, pentru industriile reglementate, previzionarea a devenit din ce în ce mai mult o cerinţă obligatorie, stress testing-ul nemaifiind de mult doar o necesitate de business. 

Piotr Popowski, Director Executiv Asistenţă în afaceri, Ernst & Young Polonia:

Consumatorul de astăzi are o personalitate în continuă schimbare, care sfidează limitările segmentării tradiţionale de piaţă. De aceea, tot mai multe companii îşi redefinesc această strategie şi o translatează la nivel micro, pentru a identifica distribuţia valorii în cadrul segmentelor de piaţă. Importanţa datelor şi a modului în care sunt procesate este crucială în tot acest proces. Faptul că avem acces la un număr şi o diversitate foarte mare de informaţii face însă gestionarea relaţiei cu clienţii mai importantă şi mai dificilă. În prezent, petrecem mai mult timp colectând date, decât analizându-le, iar de multe ori ne pierdem în acest noian de informaţii şi instrumente de procesare. Este dificil şi crucial să generăm o perspectivă unitară asupra consumatorului şi să accesăm informaţiile relevante la momentul potrivit.

Elias Vyzas, Partener Asistenţă în afaceri, Ernst & Young Grecia:

În perioada următoare, avantajele competitive într-o piaţă care nu creşte vor fi obţinute de acele companii care vor şti să folosească informaţiile despre consumatori, astfel încât să răspundă fiecărui micro-segment după exigenţele proprii. Companiile au acces la mai multe informaţii despre consumatori ca niciodată – depinde însă cum vor decide să le folosească. Prin urmare, investiţia în infrastructura IT şi în instrumentele de analiză adecvate va face diferenţa în câştigarea avantajului competitiv şi a cotelor de piaţă.

Related posts

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.