Te afli aici: Acasa » Economie » Inovarea in bussines vine din colaborare, nu de la genii solitare

Inovarea in bussines vine din colaborare, nu de la genii solitare

Inovându-şi cu regularitate modelul de business, companiile ajung să se distanţeze de concurenţă şi reuşesc să obţină competitivitate pe termen lung, se arată în studiul Innovating for growth, realizat de Ernst & Young. Studiul analizează modul în care companiile integrează abordarea inovaţiei şi îşi aliniază modelul de business în funcţie de aceasta.

 

Rezultatele prezentate în cadrul studiului au fost stabilite în urma unor interviuri cu 45 de subiecţi, provenind atât din mediul academic, cât şi din cel de business, la nivel de şefi de companii, din diverse industrii din SUA, Europa, Africa, Brazilia, China, India şi Rusia. Aceste rezultate au contribuit, de asemenea, la definirea unui cadru practic de abordare a inovaţiei strategice pe care să-l poată folosi companiile pentru a inova şi a răzbate în competiţia acerbă din piaţă.

Maria Pinelli, Global Vice-Chair Strategic Growth Markets Leader la Ernst & Young consideră: “Menţionarea termenului de “inovare” îi duce pe cei mai mulţi cu gândul la invenţii extraordinare create de genii solitare. Or, cea mai mare parte din inovaţiile de business de astăzi sunt exact opusul. Peisajul inovaţiei globale a fost transformat de dezvoltarea tehnologiei şi de scăderea accesului la finanţare. Companiile care generează inovaţii de succes mizează pe colaborare, pe schimbul deschis de idei şi pe interacţiunea regulată cu consumatorii şi celelalte parţi interesate. Ei inovează nu neapărat pentru a revoluţiona industria – deşi, câtiva mai norocoşi pot reuşi aceasta –  ci pentru a atinge obiective specifice şi pentru străpunge o limită competitivă”.

Studiul a identificat următorii trei paşi care pot ajuta companiile să integreze inovarea în modelele lor de business:

1. Să profite de avantajele create de schimbările mediului extern

Companiile pot fi cu adevărat inovative transformând în avantaje situaţiile dificile cu care se confruntă, chiar şi atunci când sorţii nu par să fie de partea lor. În majoritatea pieţelor emergente, inovaţia tinde să fie soluţia ce răspunde la o problemă fundamentală. Prin urmare, inovarea companiei poate consta în trecerea într-o nouă industrie. Un exemplu în acest sens ar putea fi Suzlon Energy, un furnizor de turbine eoliene din India, care a fost iniţial un fabricant de textile.

Energia scumpă şi furnizorul pe care nu se puteau baza, l-au determinat pe preşedintele companiei să facă un experiment în industria eoliană ca să poată menţine fabrica productivă. Acesta a fost debutul Suzlon în segmentul energiei eoliene, compania devenind, în mai puţin de zece ani, al cincilea furnizor de turbine eoliene din lume.

2. Să-şi reformeze cu regularitate modelul de business pentru a obţine avantaje competitive

Rezultatele studiului confirmă că acele companii care îşi inovează regulat modelul de business au şanse mai mari să obţină avantaje competitive sustenabile. De altfel, cum spune Maria Pinelli: “este mult mai dificil pentru un competitor să copieze un model de business, decât să copieze produse sau servicii”. Companiile de succes din zilele noastre vor fi cele care îşi vor schimba modelele de business din unele rigide, concentrate strict pe arii geografice, pe pieţe locale sau pe anumite produse, într-unele dinamice, concentrate pe experienţele clientului, pe generarea de valoare şi pe rezolvarea de probleme

3. Să inoveze pentru a obţine rezultate specifice de business

De obicei, organizațiile inovează în zona produselor, a serviciilor şi a proceselor. Cu toate că cercetarea şi dezvoltarea pe zona de produse şi servicii ajută afacerea să fie mai competitivă, rezultatele studiului evidenţiază că are loc o schimbare radicală a modului în care companiile de succes de astăzi abordează inovaţia. Aceasta începe să fie integrată, pas cu pas, în toate segmentele şi la toate nivelurile strategiei companiei.

 “Concentrându-se pe cele cinci rezultate cheie de business – creştere profitabilă, implicarea clientului, sustenabilitate, productivitate şi agilitate a afacerii – companiile vor obţine un avantaj competitiv cert. Situaţia optimă ar fi să obţină toate aceste rezultate deodată. Pentru crearea unui mediu care să favorizeze dezvoltarea inovaţiei strategice, mentalitatea potrivită a liderilor reprezintă un vector cheie. Dezvoltarea spiritului inovativ este direct legată de o cultură organizaţională care încurajează, ghidează, sprijină şi recompensează gândirea şi practicile inovative”, explica Maria Pinelli.

Lasati un comentariu

You must be logged in to post a comment.

© 2012 TimNews, toate drepturile rezervate.

Mergi sus