Retea de Cooperare Economica Transfrontaliera “Made in Banat”

Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş în calitate de partener coordonator al Proiectului “Made in Banat”, finanțat prin Programul IPA de Cooperare Transfrontalieră România – Republica Serbia şi derulat împreună cu Agenţia de Dezvoltare Economico-Socială Timiș (ADETIM), Camera Economică Regională Pancevo, Camera Economică Regională Zrenjanin şi Camera Economică Regională Kikinda, continuă activitatea de  creare a Reţelei de Cooperare Economică Transfrontalieră „Made in Banat”, prin semnarea unui Pact de Cooperare între partenerii de proiect şi membrii reţelei.

Scopul principal al reţelei este acela de a susţine dezvoltarea competitivității economice a regiunii și de a stimula cooperarea transfrontalieră între firmele din România și Serbia.

Reţeaua va fi constituită din firmele selectate pentru a purta marca MADE IN BANAT, organizaţiile reprezentate de experţii tehnici, organizaţii neguvernamentale, institute de cercetare, alte entităţi interesate să sprijine dezvoltarea competitivităţii economice şi să stimuleze colaborarea în regiunea transfrontalieră România-Serbia. 

Prima etapă a procesului de înfiinţare a reţelei a avut loc la Kikinda, în cursul lunii februarie a.c., când  Pactul de Cooperare a fost semnat de partenerii de proiect.

Până în prezent, CCIA Timiş a lansat invitaţii de aderare la Pact către organizaţii şi instituţii la nivel naţional şi regional, servicii publice deconcentrate din teritoriu, universităţi, asociaţii profesionale, patronate, alte entităţi care doresc să sprijine companiile din zona transfrontalieră în obţinerea mărcii.

Reamintim că obiectivul general al proiectului vizează creșterea competitivității IMM-urilor care realizează produse specifice regiunii, din Romania și din Serbia iar realizarea acestuia se face prin derularea unor activităţi importante dedicate: elaborarea strategiei de acordare a mărcii „Made in Banat”; înregistrarea mărcii la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci; acordarea mărcii unui număr de 11 firme ca instrument de recunoaștere a calităţii produselor şi serviciilor regionale specifice; realizarea unei expoziţii virtuale de promovare a produselor locale şi regionale; realizarea unei baze de date transfrontaliere comune; organizarea de work-shopuri tematice în Romania şi Serbia; organizarea de evenimente de afaceri transfrontaliere – expoziţii dublate de programe conexe de seminarii şi conferinţe la partenerii de proiect din Pancevo şi Zrenjanin.

Rezultatele aşteptate în proiect vor contribui la realizarea obiectivelor asumate, iar efectele directe şi indirecte vor contribui la creşterea competitivităţii producătorilor şi furnizorilor de servicii din regiunea Banatului istoric, prin promovarea produselor sub marca „Made in Banat”.

Related posts

Leave a Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.