Te afli aici: Acasa » Fapt Divers » Circa 94% din manageri cred că mass-media care nu se vor dezvolta online vor avea de pierdut

Circa 94% din manageri cred că mass-media care nu se vor dezvolta online vor avea de pierdut

Circa 94% din manageri cred că, în viitorul apropiat, mass-media care nu se vor dezvolta online vor avea de pierdut, potrivit unui studiu realizat de Centrul pentru Jurnalism Independent, Clubul Român de Presă (CRP) şi Asociaţia Patronală a Editorilor Locali (APEL).

Studiul “Jurnalism non-linear: percepţii asupra nevoilor de instruire în mediul online ale mass-media româneşti” a fost lansat luni, în cadrul Convenţiei Organizaţiilor Media, care se desfăşoară în perioada 3 – 4 mai, la Bucureşti.

Potrivit rezultatelor studiului, care arată că dezvoltarea presei online cere dezvoltarea de noi abilităţi profesionale la nivelul managementului şi la nivelul jurnaliştilor, în cele mai multe redacţii chestionate există intenţia de a dezvolta mediul online, iar măsurile de dezvoltare au fost deja implementate.

Totodată, cercetarea arată faptul că aproape toate redacţiile chestionate (90%) sunt prezente în mediul online ; de cele mai multe ori, jurnaliştii şi editorii online se ocupă de adăugarea de text sau imagini pe internet. “Cei mai mulţi cred că dezvoltarea presei online cere dezvoltarea de noi abilităţi profesionale la nivelul managementului şi la nivelul jurnaliştilor”, se arată în raport.

Totodată, cercetarea a arătat faptul că cele mai multe redacţii nu au organizat până în prezent cursuri pentru jurnalism online, iar 71% dintre redacţii nu au trimis angajaţi la cursuri privind jurnalismul online. Totuşi, 63% dintre manageri spun că redacţiile lor sunt interesate de instruirea managerilor în jurnalismul online şi 77% sunt interesaţi de instruirea jurnaliştilor. Dintre aceştia, doar 22% spun că ar fi dispuşi să plătească costul integral pentru manageri şi numai 17% pentru jurnalişti.

Cei mai mulţi manageri spun că presa tipărită va continua să fie mai profitabilă decât mass-media online în România şi în viitorul apropiat; 81% dintre managerii chestionaţi cred că ediţiile tipărite nu vor dispărea în viitorul apropiat; 63% dintre ei spun că doar ziarele care vor avea în următorii ani probleme financiare vor renunţa la ediţia tipărită; 94% cred că, în viitorul apropiat, mass-media care nu se vor dezvolta online vor avea de pierdut.

Opinia potrivit căreia “dezvoltarea ediţiei online a unui ziar conduce la scăderea profitului” este mai răspândită în rândul managerilor din presă scrisă decât în rândul managerilor din alte medii.

Cei mai mulţi manageri cred, de asemenea, că televiziunea va continua să fie mai profitabilă decât mass-media online.

Conform studiului, piaţa de publicitate nu oferă preţul corect pentru audienţele online şi preţul ar trebui să crească. Pentru cei mai mulţi, site-ul nu acoperă în totalitate cheltuielile redacţionale. Dintre aceştia, doar jumătate se aşteaptă ca veniturile generate din site să acopere în totalitate cheltuielile redacţionale şi cei mai mulţi cred că acest lucru este posibil în cel mult trei ani.

Cei mai mulţi jurnalişti (63%) spun că nu au urmat cursuri de pregătire privind jurnalismul online şi doar jumătate dintre ei au participat la alte traininguri. Aproape toţi jurnaliştii chestionaţi sunt interesaţi de jurnalismul online. Totodată, 78% dintre jurnalişti spun că există o probabilitate mare şi foarte mare ca în următorii 5 ani să lucreze tot în presă. Totuşi, 15% dintre ei spun că această probabilitate este mică şi foarte mică.

Centrul pentru Jurnalism Independent coordonează, în perioada noiembrie 2009 – aprilie 2011, programul “Jurnalism non-liniar”. Acesta este derulat în parteneriat cu Clubul Român de Presă (CRP) şi Asociaţia Patronală a Editorilor Locali (APEL). Programul îşi propune să pregătească profesioniştii media pentru a răspunde nevoilor de informare şi comunicare ale noilor generaţii – digital natives -, ale căror obiceiuri de consum mediatic se deosebesc radical de cele ale părinţilor lor.

Jurnalismul non-liniar reprezintă o primă încercare de a studia modul în care noile tehnologii de informare pot fi utilizate în mod flexibil şi eficient în activitatea profesională cotidiană. Nu în ultimul rând, programul îşi propune să atragă atenţia patronilor şi editorilor asupra rolului pe care new media îl joacă în informarea publicului.

Lasati un comentariu

You must be logged in to post a comment.

© 2012 TimNews, toate drepturile rezervate.

Mergi sus