Te afli aici: Acasa » Fapt Divers » Nu consumaţi alimente în exces!

Nu consumaţi alimente în exces!

Atenţie! În această perioadă, medicii ne recomandă să evităm consumul excesiv de alimente şi alcool şi să facem multă mişcare în aer liber, pentru a preveni riscul de îmbolnăviri. De asemenea, specialiştii epidemiologi recomandă populaţiei să consume carne de porc numai examinată trichineloscopic şi să evite achiziţionarea acesteia din alte locuri decât magazine specializate, deoarece trichineloza este o boală determinată de un parazit care ajunge în organism în urma consumului de carne infestată. Consumul moderat de alimente şi alcool, în special în această perioadă a Sărbătorilor, poate preveni riscul declanşării unor afecţiuni digestive sau modificarea metabolismului în cazul persoanelor cu afecţiuni cronice, ca de exemplu diabetul zaharat, hipertensiunea arteriala si obezitate. Specialistii spun ca organismul nu trebuie supraîncărcat cu alimente greu digerabile, precum carnea de porc sau alte produse de sezon, ca de exemplu carnati, caltabos, slanina, toba etc. Aceste preparate trebuie consumate cu moderatie si, în nici un caz, la masa de seară. Este bine sa fie evitata prajirea alimentelor în vederea prepararii lor, fiind de preferat ca acestea să fie fierte, coapte sau făcute pe gratar. De asemenea, este necesară o atenţie mărită la consumul de carne de porc insuficient prelucrată termic, deoarece procedeele de sărare, afumare sau uscare a cărnii nu distrug larvele de Trichinella spirallis. La cinele festive nu trebuie să lipseasca legumele si fructele. În perioada Sărbătorilor de iarnă, alimentaţia trebuie să fie cat mai diversificată, cuprinzand zilnic cereale (200-350 g paine integrala), legume (minimum 300 g), fructe (min. 450 g), lapte si derivate (500 ml lapte sau iaurt). Aportul de lichide trebuie sa fie de minimum 1,5 l pe zi (apa, ceaiuri de plante neindulcite), iar alimentele trebuie sa aiba termenul de garantie afisat pe ambalaj. Pentru ca organismul sa functioneze bine, pe langa o alimentatie cat mai echilibrata, este recomandat exercitiul fizic de cel putin trei ori pe saptamana, respectiv mersul pe jos, alergat, schi, patinaj. Persoanele cu afectiuni cunoscute vor pastra continuu legatura cu medicii curanti pentru a evita agravarea starii de sanatate si luarea unor masuri profilactice suplimentare.

Alcoolul, chiar dacă, pe moment, dă senzaţia de încălzire a corpului, în canităţi mari poate produce deshidratarea acestuia.

Lasati un comentariu

You must be logged in to post a comment.

© 2012 TimNews, toate drepturile rezervate.

Mergi sus