Activitatea AJPIS
AJPIS Timiş s-a înfiinţat la 01.11.2008 , în baza OUG nr.116/2007 şi a funcţionat în această formă- conform HG nr. 1285/2008- până la sfârşitul lunii noiembrie 2009.
Prin HG nr.1384/26.11.2009, elaborată în temeiul Legii nr.329/2009, privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice şi susţinerea mediului de afaceri, conform acordurilor-cadru cu C.E si F.M.I, Agenţiile Judeţene de Prestaţii Sociale au preluat şi atribuţiile fostelor Direcţii de Muncă şi Protecţie Socială teritoriale, care s-au desfiinţat la 30.11.2009.
Începând cu 01.01.2012, odata cu intrarea în vigoare a OUG nr.113/2011, entitatea publică a fost din nou reorganizată, prin preluarea activităţii de inspecţie socială, schimbându-şi denumirea în “Agenţia Judeţeană pentru Plăţi şi Inspecţie Socială”.
AJPIS Timiş funcţionează ca structură subordonată Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.
Agenţia are calitate de ordonator terţiar de credite şi nu are alte unităţi teritoriale în subordine, coordonare sau autoritate.
A.J.P.I.S. Timiş are misiunea de a asigura în teritoriu aplicarea unitară a prevederilor legislative din domeniul protecţiei sociale, asistenţei sociale şi politicilor sociale.
Agenţia functionează cu o schemă de personal formată din 35 posturi, din care 32 posturi de execuţie şi 3 posturi de conducere.
În cursul anului 2014, AJPIS Timiş derulează următoarele activităţi:
- Administrarea şi gestionarea beneficiilor de asistenţă socială (prestaţii sociale);
- Acordarea de subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor în baza Legii 34/1998
- Finanţarea unor cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale în baza Ordinulu MMFPSV nr. 2765/2012.
- Inspecţie socială;
- Formare profesionala / Conducerea comisiei de autorizare furnizorilor de formare profesională;
- Derularea proiectului “Egalitate de şanse – de la concept la realitate” ID POSDRU/149/6.3/G/129337 în parteneriat cu Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany;
- Eliberare formulare europene pentru lucratorii migranţi;
- Stabilirea drepturilor prevazute de DL 118/1990 prvind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice;
- Acordare de ajutoare pentru refugiaţi;
I. Administrarea şi gestionarea beneficiilor de asistenţă socială (prestaţii sociale):
A.J.P.I.S. Timiş are rolul de a asigura echilibrul socio-economic al familiilor din mediul urban şi rural, al persoanelor de vârsta a treia, al persoanelor cu dizabilităţi şi familiilor aparţinătoare, prin gestionarea şi plata tuturor beneficiilor de asistenta sociala acordate de la bugetul de stat, aşa cum sunt ele definite de Legea asistentei sociale nr. 292/2011.
Beneficiu social (prestaţie socială) |
Nr. mediu lunar de beneficiari (pentru perioada 01.01 -30.06.2014) |
Plati efectuate (cumulate pentru perioada 01.01 -30.06.2014) |
Alocatia stat copii |
114648 |
41,566,152 |
Alocatia de plasament |
1963 |
1,320,690 |
Alocatie de sustinerea familiei |
1884 |
1,100,725 |
Indemnizatia crestere copil |
6144 |
37,584,924 |
Stimulente de insertie |
1214 |
3,655,201 |
Ajutoare sociale ( VMG ) |
1926 |
2,423,331 |
Polite asigurare VMG |
|
2,262 |
Indemnizatii lunare hrana (HIV) |
186 |
439,316 |
Aj. Incalzire cu energie termica |
4810 |
1,521,199 |
Aj.incalzire cu gaze naturale |
1691 |
645,702 |
Aj.incalzire cu energie electrica |
69 |
12,149 |
CASS – crestere copil |
6088 |
2,065,657 |
CASS- ajutoare sociale (vmg) |
2611 |
133,529 |
Drepturi persoane cu handicap |
43439 |
36,876,275 |
Ajutorul de incalzire cu lemne |
499 |
105,642 |
II. Acordarea de subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor în baza Legii 34/1998
Denumire asociaţie/fundaţie (A/F | Unitate de asistenţă sociala | Plati efectuate
lei |
Federaţia Caritas a Diecezei Timişoara |
Centrul de îngrijire şi asistenţă socială la domiciliu – Timisoara |
72,000 |
Centrul de îngrijire şi asistenţă socială la domiciliu – Resita |
50,400 |
|
Centrul de îngrijire şi asistenţă socială la domiciliu – Otelu Rosu |
12,900 |
|
Azilul de noapte – Timisoara |
26,500 |
|
Adăpost pentru femei victime ale violenţei domestice – Timişoara |
9,800 |
|
Casa de copii -Timisoara |
12,000 |
|
Casa de copii –Dudestii Noi |
9,000 |
|
Centrul Rezidenţial de tip familial – Petroasa Mare |
28,800 |
|
Centrul de zi pentru copii Carani |
14,700 |
|
Cantina socială pentru persoane vârstnice Timişoara |
43,200 |
|
Centrul de asistenţă socială şi îngrijire medicală la domiciliu Caransebeş |
33,300 |
|
Centrul de îngrijire socio-medicală Bacova |
11,600 |
|
Cantina sociala Nadrag |
43,200 |
|
Fundaţia Rudolf Walther – Filiala Timişoara |
Serviciul de tip rezidenţial |
72,000 |
Centrul de suport şi asistenţă pentru familiile şi copiii aflaţi în dificultate |
72,000 |
|
Serviciul pentru dezvoltatea deprinderilor de viaţă independentă în vederea reinserţiei socio-profesionale |
48,000 |
|
Uniunea Adam Muller Guttenbrunn | Cămin de bătrâni Timişoara |
117,500 |
Cămin de bătrâni Sântana |
37,765 |
|
Cămin de bătrâni Bacova |
23,250 |
|
Staţiunea socială Biled |
10,800 |
|
Staţiunea socială Sânnicolau Mare |
10,800 |
|
Asociaţia pentru promovarea femeii din România |
Centrul de servicii sociale şi programe educaţionale pentru femeile şi fetele victime ale violenţei în familie şi abuzului |
22,599 |
III. Finanţarea unor cheltuieli de investiţii şi reparaţii capitale pentru centrele de zi şi rezidenţiale în baza Ordinulu MMFPSV nr. 2765/2012
Denumirea furnizorului de servicii sociale | Denumirea obiectivului | Finantare
lei |
Contributie proprie
lei |
Fundaţia MISSIO LINK International | Amenajari exterioare Centru rezidential casa DEBORA 1 | 46,326.5 | 7,000 |
Fundaţia MISSIO LINK International | Amenajari interioare casa DEBORA 2 | 22,004.11 | 3,500 |
Asociatia Societatea de caritate BLYTHSWOOD Romania Filiala Banat | Cantina si centrul de zi pentru copii din familii defavorizate | 961,136 | 114,809.69 |
KINDERZUKUNFT – Fundatia Rudolf Walther Timişoara |
Reabilitare si modernizare cladiri din cadrul Satului de copii Rudolf Walther – pavilioane cazare, sediul administrativ, cantina, centrala termica si ateliere |
4,048,096 | 449,788 |
Primaria DUMBRAVIŢa | Centrul de zi pentru îngrijirea copiilor în Dumbraviţa | 357,756.35 | 278,593.79 |
IV. Inspecţie socială
S-au derulat 2 campanii tematice, privind Comisia de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap (CEPAH) şi Serviciul de Evaluare Complexa a Persoanlor Adulte cu Handicap (SECPAH)
Au fost realizate 13 controale inopinate la sesizarea pesoanelor/insituţiilor.
Au fost derulare 4 campanii tematice (indemnizaţie pentru creştere şi îngrijire copil, alocaţie pentru susţinerea familiei, venit minim garantat, alocaţie de stat pentru copii) în cadrul cărora au fost controlate 72 primării din judeţ;
Au fost efectuate 1327 monitorizări de birou pentru campaniile aferente anului anterior.
Beneficiu social |
Număr dosare verificate |
Număr decizii de debit emise | Total sumă debit
lei |
Alocaţia pentru sustinerea familiei |
338 | 278 | 53575 |
Ajutor social (VMG) | 114 | 46 | 42174 |
Indemnizaţie creştere copil | 1435 | 129 | 300264 |
Alocaţie de stat | 409 | 6 | 3570 |
Ajutor încălzire | 41 | 18 | 1732 |
V. Formare profesională
Au fost autorizaţi 41 furnizori de formare profesionala.
Au fost autorizate 78 de programe de formare profesională.
S-au asigurat activităţile specifice pentru 424 sesiuni de examinare.
S-a efecutat un numar de 10 monitorizări.
VI. Derularea proiectului “Egalitate de şanse – de la concept la realitate” ID POSDRU/149/6.3/G/129337 în parteneriat cu Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany
Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013
Axa prioritară 6: Promovarea incluziunii sociale
Domeniul Major de Intervenție 6.3: Promovarea egalității de șanse pe piața muncii
Valoarea totală a proiectului: 2.115.660,00 lei
Valoarea contribuţiei FSE: 1.840.717,29 lei
Valoarea contribuţiei de la bugetul naţional: 232.629,51 lei
Obiectivul general al proiectului:
Facilitarea accesului egal pe piața muncii și îmbunătăţirea capacităţii de ocupare şi asigurarea accesului egal la ocupare și la construirea unei cariere profesionale pentru 418 femei din judetul Timiș şi din Regiunea de Vest, în special a celor dezavantajate din punct de vedere socio-economic, prin furnizarea unor pachete de servicii de educaţie, formare şi sprijin şi a unor activităţi de promovare a principiului egalității de şanse şi de gen adresate autorităţilor publice locale şi partenerilor sociali, cu privire la combaterea inegalităţilor bazate pe etnie, dizabilitate, vârsta și gen;
Principalele activităţi:
- Dezvoltarea potențialului profesional al femeilor și creșterea/dezvoltarea aptitudinilor și calificărilor femeilor pe piața muncii;
- Furnizarea de formare profesională si asistența pentru femei în vederea inițierii unei afaceri;
- Furnizarea program de formare profesională competențe TIC;
- Consolidarea și dezvoltarea Comisiei Județene pentru Egalitate de Șanse între femei și bărbati din Judetul Timiș;
- Activități cu privire la combaterea inegalităților bazate pe etnie, dizabilitate, vârsta, gen;
- Activități de promovare a principiului egalității de șanse și de gen adresate autorităților publice locale și partenerilor sociali- pregătirea și organizarea seminariilor pentru promovarea principiului egalității de șanse și de gen;
VII. Eliberare formulare europene pentru lucrătorii migranţi:
Formulare E411 completate: 902 din care:
– In vederea obţienerii de beneficii sociale în statele UE :812
– In vederea obţienerii de beneficii sociale în România :92
VIII. Stabilirea drepturilor prevazute de DL 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice:
Au fost emise 652 decizii de acordare drepturi pentru persoane persecutate din motive politice.
IX. Acordare de ajutoare penru refugiaţi:
Număr mediu lunar beneficiari 21 – sume plătite 89,640 lei.
Articole din aceeasi categorie
Lasati un comentariu
You must be logged in to post a comment.