INTERNAŢIONAL / Coca-Cola şi Pepsi îşi modifică reţetele din cauza unui colorant cancerigen

Companiile Coca-Cola şi PepsiCo îşi modifică reţetele de fabricaţie ale băuturilor lor, reducând nivelul unui colorant chimic caramel pentru a se conforma legislaţiei statului american California, relatează vineri BBC News. În caz contrar, companiile ar fi fost obligate să înscrie pe etichete un avertisment privind potenţialul cancerigen al acestor băuturi. Noile reţete conţin mai puţin 4-metil-imidazol 4-MEI, un colorant care dă culoarea caramel a băuturilor şi care a fost inclus de statul California pe lista substanţelor carcinogene. Potrivit unei organizaţii de protecţie a consumatorilor, substanţa cancerigenă se formează atunci când…

Citește mai mult

SĂNĂTATE / Medicii australieni cer reglementarea mai severă a comercializării băuturilor energizante

Experţi australieni au cerut ca pe eticheta băuturilor energizante să fie înscrise date cu privire la nocivitatea lor, după ce s-a constatat o creştere a numărului cazurilor de intoxicare în rândul tinerilor consumatori de astfel de produse, au anunţat luni surse medicale locale preluate de agenţia EFE. Oamenii cred că băuturile energizante sunt bune, dar de fapt sunt la fel de rele ca 20 de ceşti de cafea, afirmă un medic australian, care se pronunţă pentru o reglementare mai severă a comercializării acestor produse, cum ar fi cantitatea ce poate…

Citește mai mult

FAPT DIVERS / Intensitatea muzicii îi face pe oameni să bea mai mult

Băuturile alcoolice par mai dulci când se consumă într-o atmosferă zgomotoasă, ceea ce sporeşte pofta de a bea, arată un studiu menţionat de 7sur7.be. Oamenii au o înclinaţie înnăscută pentru zahăr, iar aceste rezultate oferă o explicaţie plauzibilă pentru faptul că oamenii beau mai mult alcool în medii zgomotoase, spune autorul studiului. În cadrul cercetării, 80 de participanţi au fost introduşi în patru niveluri diferite de distracţie: de la perturbare zero la o cameră în care era citit un articol de ziar în timp ce muzica era dată tare. Participanţilor…

Citește mai mult

ECONOMIE / România, locul 2 în UE-27 din punct de vedere al preţurilor la produsele alimentare

Preţurile reduse ale produselor alimentare şi ale băuturilor non-alcoolice plasează România pe locul 2 în UE-27, situându-se la 67% din media europeană, conform unui studiu realizat de Andreea Paul Vass, consilier de stat. Preţurile bunurilor şi serviciilor oferite de hoteluri şi restaurante poziţionează România pe acelaşi loc, nivelul lor fiind la jumătate faţă de media europeană. Bulgaria are cele mai mici preţuri din UE-27 la aceste categorii, în timp ce Danemarca (153%) şi Suedia (138%) au cele mai mari preţuri. Preţurile mici la bunurile şi serviciile de consum poziţionează România…

Citește mai mult

Naţional / Cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul a scăzut cu 30 %

În luna ianuarie 2011, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule  şi motociclete) a scăzut  faţă de luna precedentă  ca serie brută cu 29,4%   şi a crescut ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,7%. Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate,…

Citește mai mult